Köp & Leveransvillkor


Beställning
Hos GoButiken kan du beställa varor genom vår webbutik. Du kan också posta, ringa eller E-posta din beställning till oss. E-post: shop@gobutiken.se - telefonnummer samt adress finns under vår kontaktsida. Vi tillämpar ingen lägsta ordersumma.

Vi reserverar oss mot slutförsäljning och oriktigheter i webbutiken såsom uppenbart felaktiga prissättningar. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla i vår internetbutik måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.


Betalningsalternativ:

Kort- eller bankbetalning via PayPal
PayPal är en av det största och mest kända betalningsaktörerna i världen idag. Att betala med PayPal går snabbt och enkelt oavsett om man har ett PayPal-konto eller inte. Har man inget konto går det precis lika bra att göra en direktbetalning med VISA-, Mastercard- eller American Express-kort.

Betalning via faktura - Betala efter att du har fått varan hemskickad
GoButiken erbjuder betalning via faktura till privatpersoner, skolor, bibliotek och företag. Kreditupplysning kan komma att göras, vilket kan leda till något längre handläggnings- samt leveranstider än vid direktbetalning.
Betalningsvilkor: 20 dagar från beställningsdagen. För att betala mot faktura måste du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige.

 

 

Priser
Priserna som visas i webbutiken är i svenska kronor och inkluderar gällande moms(6% på böcker och 25% på övriga varor). Våra priser styrs av tillgång, förändringar i valutaläget, våra leverantörers prisändringar m.m. och kan därför förändras under vissa tidsperioder.


Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar inom Sverige och 2-7 arbetsdagar till resten av Norden.


Ångerrätt/Öppet köp
Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot varorna.
Du får gärna öppna förpackningen och kontrollera varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Ångerrätt samt Öppet köp gäller om varan och originalförpackningen är i väsentligen oförändrat skick när den returneras.
När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten. Du står även ansvarig för risken vid leveransen så skicka varan väl förpackad för att minska risken för fraktskador.


Reklamationsrätt
Du som konsument har alltid rätt att reklamera ett fel till oss oavsett om det är dolt eller synligt. Din lagliga rätt att reklamera gäller i 3 år från inköpet. Fel på artikeln, felleverans eller transportskada skall reklameras inom ”skälig tid” från det att felet upptäcktes. En reklamation som görs inom 2 månader från det att felet upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.


Garanti och konsumentskydd
Om inte annat anges har vi 2 års garanti på våra produkter som omfattar material och fabrikationsfel under garantiperioden. Kassakvitto eller annat giltigt köpbevis skall uppvisas/medfölja vid garantianspråk. Vår garanti påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt konsumentköplagen. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Återbetalningar
Återbetalning sker i första hand till ditt bankkonto eller personkonto.


Felleverans/Transportskador
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara ber vi dig meddela oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet.
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad skall du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe.


Sekretess
GoButiken ansvarar för de personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Då godkänner du även att GoButiken lagrar och använder dessa uppgifter i verksamheten för att kunna fullfölja sina åtaganden gentemot dig. Dina uppgifter kommer inte att lämnas till tredje part. All hantering av personuppgifter krypteras genom SSL. Vill du göra någon ändring av uppgifterna gör du det lättast genom att logga in i webbutiken och ändra själv i din profil. Önskar du bli borttagen ur registret kan du kontakta GoButiken så hjälper vi dig.


Leveransförsening
Om det sker en leveransförsening orsakad av GoButiken meddelar vi dig detta genom e-post.
Du har i sådant fall full rätt att häva ditt köp och få pengarna tillbaka.